Кәсіптік бейімделу
Кәсіби бағдар беру – психологиялық-педагогикалық кешен бағытталған іс-шаралар кәсіби оқушы.
Кәсіби бағдар оқу-тәрбие процесі, сабақтан тыс және мектептен тыс жұмыс арқылы жүзеге асырылады.
Мектепте кәсіби бағдар беру жұмысының мақсаты:
- болашақ кәсіби қызмет саласы мен оқу профилін таңдау барысында оқушыларға кәсіптік бағдар беру;
- оқушылардың өз мүмкіндіктеріне, қабілеттеріне сәйкес және еңбек нарығының талаптарын ескере отырып, қызмет саласын таңдау еркіндігі жағдайында кәсіптік өзін-өзі айқындауды қалыптастыру.
Міндеттері жұмысы:
- оқушылардың артықшылықтары, бейімділігі және мүмкіндіктері туралы мәліметтер алу;
- қосымша және кәсіптік білім беру мекемелерімен мектептің жоғары сатысының икемді жүйесін жасау.
Оқушылардың кәсіби бағдарының негізгі бағыттары:
- Кәсіби ағарту;
- Кәсіби диагностика;
- Кәсіби кеңес
Мектептегі кәсіптік бағдар беру жұмысының кезеңдері мен мазмұны:
1-4 сыныптар:
- Бастауыш сынып оқушыларының еңбекке деген құндылық қатынасын қалыптастыру, оның адам өміріндегі және қоғамдағы рөлін түсіну;
- Оқу-танымдық іс-әрекетке қызығушылықты дамыту, оның әр түрлі түрлеріне, соның ішінде әлеуметтік, еңбек, ойын, зерттеу жұмыстарына;
- Кәсіптік еңбек әлемі туралы түсініктерді біртіндеп кеңейту;
5-7 сыныптар:
- Оқушылардың бойында танымдық тәжірибе мен кәсіби қызметке қызығушылықты игерудегі тұлғалық мәнін дамыту;
- Өз мүддесі мен мүмкіндіктері туралы түсінік;
- Әлеуметтік-кәсіптік практиканың әр түрлі салаларында бастапқы тәжірибе алу.
8-9 сыныптар:
- Топтық және жеке кәсіптік кеңес беру, оқу бейінін таңдау туралы тиісті шешім қабылдау және анықтау мақсатында;
- Кәсіптік өзін-өзі тану;
- Кәсіби жоспарларды түзету, таңдалған қызметке дайындықты бағалау.
Мектептегі кәсіптік бағдар беру жұмысының түрлері мен бағыттары:
- Кәсіптік бағдар бұрышын, мектеп сайтындағы "кәсіптік бағдар" бөлімінде беттерді рәсімдеу.
- Қосымша білім беру мекемелерімен, кәсіптік бағдар беру орталықтарымен өзара іс-қимылды жүзеге асыру.
Оқушылармен жұмыс:
- Кәсіптік бағдар беру шаралары: викториналар, әңгімелер, тақырыптық сынып сағаттары, сабақтар циклі ("кәсіптік өзін-өзі тану" 9 сынып) және т. б.;
- Кәсіптік бағдарлауды анықтау мақсатында оқушыларды тестілеу және сауалнама жүргізу;
- Оқу профилін таңдау бойынша кеңес беру (инд., топ.).
- Мектеп пәндері шеңберінде білімді кеңейту (технология 5-7 сыныптар, акт 7-9 сыныптар және т. б.));
- Оқу орындарына, кәсіпорындарға экскурсияларды ұйымдастыру және өткізу; оқу орындарының Ашық есік күндерін өткізу;
- Кәсіпорындар, оқу орындары өкілдерімен кездесу;
-Сәндік-қолданбалы және техникалық шығармашылық конкурстарына қатысу. Қосымша білім беру мекемелерінде үйірмелер мен спорт секцияларына сабақтарға тарту;
- Кәсіптік бағдар беру, мамандық бойынша конкурстар, конференциялар өткізу.
Ата-аналармен жұмыс:
- Ата-аналар жиналысын өткізу (жалпы мектептік, сынып);
- Оқушылардың мамандық, оқу орнын таңдау мәселесі бойынша ата-аналармен жеке кеңес беру.
Кәсіптік бағдар беру жұмысының болашағы:
- Мектептің жоғары сатысының қосымша және кәсіптік білім беру мекемелерімен, сондай-ақ қала кәсіпорындарымен тығыз ынтымақтастық жүйесін жасау;
- Мектептің, отбасының, кәсіптік оқу орындарының, жастардың кәсіптік бағдар беру орталықтарының, жұмыспен қамту қызметінің, қоғамдық жастар ұйымдарының өзара байланысын ұйымдастыру;
- Кәсіптік бағдар беру жұмысы үшін оқушылардың ата-аналарын тарту;
- Мектеп ата-аналар комитетін сынып ата-аналар комитеттерінің өкілдерінен, мұғалімдермен бірлесе отырып, оқушылардың өзін-өзі анықтауға педагогикалық қолдау көрсетуге дайын оқушылардың белсенді ата-аналарынан сайлау;
- Кітапхана қорын кәсіптік бағдар және еңбекке баулу бойынша әдебиетпен толықтыру;
- Жоғары сынып оқушыларының ішінен кіші оқушылармен жұмыс істеу үшін кәсіби ақпарат тобын құру;
- Әр түрлі жастағы топ оқушыларымен кәсіптік бағдар жұмысын жоспарлау бойынша сынып жетекшілеріне ұсыныстар әзірлеу;
- Мұғалімдер мен сынып жетекшілері үшін оқушылармен кәсіптік бағдар беру жұмысы бойынша сабақтар, семинарлар циклдарын ұйымдастыру.